The Effects of Primary English Education and Interrelationship with  

Middle School English Education in Korea 

 

Yong Hyen Jeong (President of Korean English Teachers' Group) 

 

Primary English Education 

-Introduced as extra curriculum classes in 1982 

-In 1997, two hours in a week from 3rd grade as regular subject class 

-With 7th national curriculum in 2001, one hour in a week (3rd and 4th  

grade) and two hours in a week (5th and 6th grade) 

 

Problems in Middle School English Education 

-Lack of continuity 

-Increase of dependence on private education 

-Increase of level difference among students 

 

Suggestion 

-Reconsideration on starting time of English education 

-Set a attainable goals by students 

-High emphasis and authentication on English education in public school

 

"Cooperative Learning in English Classrooms" 

 

Kim Dae Sung  (Chief of Ulsan Teachers' Group) 

 

UETG has studied Cooperative Learning since 2000. 

 

Teaching is always Changing 1 

Old paradigm 

Knowledge: Transferred from teacher to students 

Students: Passive vessel to be filled by teacher's knowledge 

Teacher's purpose: Classify and sort students 

New paradigm 

Knowledge: Jointly Constructed by students and teacher 

Students: Active constructor, discoverer, transformer of own knowledge 

Teacher's purpose: Develop student's competence and talents 

 

Teaching is always Changing 2 

Old paradigm 

Relationship: Impersonal RElationships among students 

Context: Competitive / Individualistic 

Assumption: Any expert can teach 

New paradigm 

Relationship: Personal transactions among students and between T/S 

Context: Cooperative Learning in Classroom 

Assumption: Teaching is complex and requires considerable teaching 

 

2 ways of student-student interaction 

Competitive Structure / Individualistic Structure /  Cooperative Structure 

 

Competitive Structure is required to compete with each other for grades, they work against each  other to achieve a goal that only one or a few students can attain. 

-  My winning means you lose. 

- Your failure makes it easier for me to win. 

-  Only a few of us will get A's.  

The more you gain, the less for me. 

- Only the strong prosper. 

 

Individualistic structure 

In this structure, they work by themselves to accomplish learning goals  unrelated to those of the other students. Individual goals are assigned and  students' efforts are evaluated on a criteria- referenced basis. 

-  How well can I do. 

-  If I study hard, I may get a high grade. 

-  Whether my classmates study or not does not affect me. 

 

Cooperation structure 

is working together to accomplish shared goals. It is the instructional use  

of small groups so that students wok together to maximize their own and  

each other's learning. 

- Your success benefits me, and my success benefits you. 

-  We all sink or swim together here. 

-  We can not do it without you. 

-  You got an A! that is terrific! 

 

4 elements of CL, Cooperative Learning 

Simultaneous Interaction 

- Positive Interdependence 

- Individual Assignment 

-  Equal Participation